Zatímco většina školáků během letních prázdnin odpočívala u vody nebo na horách, někteří učitelé ze Základní školy Prokopa Diviše využili tento čas k vlastnímu profesnímu růstu. V rámci mezinárodního programu Erasmus+ se zúčastnili řady odborných i jazykových kurzů a navštívili také inspirativní školy v několika evropských zemích.
Pedagogové vyrazili na studijní pobyty do Norska, Finska, Malty, Irska a Španělska, kde čerpali nové poznatky, sdíleli zkušenosti se zahraničními kolegy a přinášeli zpět nápady, které mohou obohatit výuku i školní prostředí.
Součástí pobytů byly jazykové kurzy, které učitelům pomohly zlepšit jazykové dovednosti a posílit sebevědomí při komunikaci v angličtině. Neméně přínosné byly i odborné semináře a školení, zaměřené například na moderní metody výuky, práci s technologiemi nebo rozvoj inkluzivního vzdělávání.
Velmi cennou zkušeností byl také tzv. "job shadowing" – neboli stínování, kdy čeští učitelé sledovali práci svých kolegů v zahraničních školách přímo v praxi. Díky tomu mohli nahlédnout do jiných vzdělávacích systémů, porovnat metody práce a získat cennou inspiraci pro vlastní pedagogickou činnost.
„Bylo úžasné vidět, jak fungují školy v jiných zemích. Například ve Finsku je kladen velký důraz na pohodu žáků a přirozené učení bez stresu. V Norsku jsme byli překvapeni mírou samostatnosti dětí,“ sdílí své dojmy jedna z účastnic programu.
Škola tímto krokem nejen podporuje další vzdělávání svých pedagogů, ale zároveň otevírá dveře inovacím a novým přístupům k výuce, které se postupně promítají do každodenní práce ve třídách. Program Erasmus+ navíc posiluje mezinárodní spolupráci a přispívá ke zvyšování kvality vzdělávání na všech úrovních.
ZŠ Prokopa Diviše, naplňuje své motto ,,ŠKOLA NEOMEZENÝCH MOŽNOSTÍ“ a zařazuje se mezi progresivní školy, které věří, že učení nikdy nekončí – a to nejen pro žáky, ale i pro jejich učitele.